Home » Blog » Zbuduj strategię sprzedaży » Jak pozyskać klienta przez media społecznościowe ? – platforma Linkedin

Jak pozyskać klienta przez media społecznościowe ? – platforma Linkedin

Widzę, jak zmienia się rynek i jak wielką uwagę przywiązuję się do kontaktu z klientem on line. Budowa Twoje biznesu w internecie, to konieczność bez względu na to, czy pracujesz na rynku B2B czy B2C. Internet to potężne źródło potencjalnych klientów, możesz także w tej przestrzeni budować swoją markę osobista.

Z poniższego artykułu dowiesz się:

  1. Dlaczego warto mieć konto na platformie Linkedin?
  2. Jak w praktyce możesz ją wykorzystać do działań z klientami?
  3. Dlaczego warto być aktywnym?
  4. Jak zbudować plan działań na aktywność na platformie?
  5. Jak spowodować, aby inne osoby Ciebie polecały?

Czytaj i dziel się przemyśleniami.

Jeśli chodzi o rynek B2B, to bardzo duża liczba klientów biznesowych korzysta z portalu Linkedin.

Dlaczego warto być na platformie Linkedin?

Jakie ja dostrzegam główne korzyści, jakie i Ty możesz mieć jak skorzystasz z tego portalu:

  • Możesz tworzyć sieć kontaktów składających się z potencjalnych klientów, dostawców, odbiorców, partnerów Twoich usług,
  • Możesz szukać klientów na najwyższych stanowiskach w firmie, tzw kluczowych graczy, do których nigdy nie będziesz miał dostępu np przez telefon czy drogą mailową,
  • Możesz budować swoją pozycje eksperta poprzez bieżące dodawanie aktualności i postów związanych z Twoją branżą i biznesem,
  • Możesz szukać branż, stanowisk w firmie, które Cię interesują,
  • Możesz prowadzić kampanię produktowe dla sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jak w praktyce wykorzystać tą platformę w biznesie?

Pierwszym krokiem, jaki powinieneś uczynić, to stworzyć swój profil. O co warto go uzupełnić? O zdjęcie, krótki opis, który Ciebie charakteryzuję, odpowiadający na pytanie – co chciałbyś, aby klienci o Tobie się dowiedzieli? Napisz to na kartce w punktach, a następnie wybierz 5 najważniejszych rzeczy, jakie chcesz pokazać rynkowi. Wymień także Twoje osiągnięcia.

Następnym elementem jest Twój produkt, który możesz pokazać poprzez dodanie folderu lub odnośnika do strony www lub do bloga.  Pamiętaj, że profil powinien być publiczny, aby jak najwięcej osób go przeczytało.

Inne ważne elementy, to Twoje sukcesy jakimi możesz się pochwalić: wystąpienia publiczne, czy gościnne występy na różnych portalach online, lub też udział w konferencjach.

Poszukiwanie potencjalnych klientów

Jak już Twój profil jest idealny, wówczas przejdź do poszukiwania klientów. To jest najważniejszy element, abyś budował swoją sieć kontaktów, swoją sieć obserwatorów. Ja w pierwszej fazie poszukiwań klientów wyznaczyłam sobie cel tygodniowy, jak duża ma być moja sieć kontaktów, to znaczy ilu tygodniowo chciałabym zapraszać osób do mojej sieci oraz kogo chciałabym mieć w mojej sieci. Ten cel to było wówczas 20 kontaktów, ponieważ nie ilość a jakość jest istotna. Kogo tak naprawdę poszukujemy? Czyli kto jest Twoją grupą docelową? Ja postawiłam na prezesów dużych spółek oraz dyrektorów działów finansowych oraz HR.

Jednak zanim zaczęłam szukać klientów zaprosiłam moich partnerów biznesowych, kolegów z pracy oraz mentorów, od których czerpię wiedzę od lat. Ponieważ na tej platformie możesz dużo nauczyć się od innych osób czytając ich publikacje, czy posty.

Jeśli jestem na konferencji i spotykam fajne osoby, to od razu po powrocie do biura, zapraszam te osoby do swojej profilu, natomiast robię to bardzo rozważnie, aby każdego nie przyjmować. Jest dużo zaproszeń od osób które nie znam, nie są z mojej branży, wiec takich kontaktów nie przyjmuję. Dla przykładu: może mnie zapraszać konkurencja, sprzedawcy z innych branż itp..

Teraz pozostań aktywny

Bardzo ważnym elementem jest bieżąca aktywność na profilu, która powoduję, że budujesz swoją markę eksperta. Masz coś ciekawego do powiedzenia swoim klientom, swojej społeczności, to podziel się tym, napisz o tym.

Napisz, że za tydzień jest ciekawa konferencja biznesowa, na której będziesz i chętnie porozmawiasz na niej ze swoimi klientami. Napisz, że Twoja firma wprowadziła nowe rozwiązanie produktowe do oferty, które sprawdza się w biznesie np. produkcyjnym. Możesz zrobić konferencje online z zainteresowanymi osobami.

Poszukaj Grup, do których możesz dołączyć. Mogą być to grupy branżowe lub grupy zainteresowań. Pisz swoje przemyślenia w tych grupach na temat ważnych aspektów.

Rozpocznij pisanie artykułów, ponieważ jak zaczynasz i nie chcesz inwestować w bloga, to ta platforma daje Ci możliwość pisania i udostępniania własnych publikacji.

Najlepiej jest prowadzić LN samodzielnie, ponieważ ta autentyczność, naturalność jest Twoim znakiem rozpoznawczym. Poniżej powiem Ci jak wyrobić w sobie nawyk codziennego korzystania z tej platformy.

Plan działań i pomysły na posty

Jeśli chcesz zostać zauważony, jeśli chcesz budować swój wizerunek i markę oraz mieć klientów, to przygotuj sobie plan na codzienne posty. Wystarczy jak 30 min dziennie rano, przejrzysz tablice LN, zobaczysz jakie posty piszą Twoi znajomi. Jeśli  jakiś post Ci się spodoba, to polub go, skomentuj go, aby także promować wypowiedzi innych osób.  Następnie dodaj własnego krótkiego posta.

Możesz przemyśleć, co w danym tygodniu chcesz powiedzieć swojej grupie znajomych i możesz przygotować 1 min filmik pod globalnym tytułem, w ramach którego raz w tygodniu będziesz publikować 1 ciekawostkę. Czego mogą dotyczyć tematy np: jeśli zajmujesz się sprzedażą, to tytuł może brzmieć: ciekawostki ze świata sprzedaży maszyn, jeśli zajmujesz się HR, to możesz publikować ciekawostki ze zmian w prawie pracy, jeśli jesteś właścicielem firmy, to możesz komentować ważne tematy dziejące się w kraju np zmiany podatków. Najważniejszy jest cykl wydarzeń, aby były one regularnie, ponieważ wówczas wszyscy będą na nie czekać.

Rekomendacje Twojej osoby

Na bieżąco sprawdzaj, kto ogląda Twój profil, ponieważ mogą to być najbardziej zainteresowani klienci Twoim produktem lub usługą. Wiec napisz do nich wiadomość, z zapytaniem, w chcieli by się dowiedzieć czegoś ciekawego od Ciebie?

Na profesjonalny profil, składają się także rekomendacje, czyli referencję od osób z którymi pracujesz. Tak naprawdę odznaczenie Twoich kluczowych kompetencji, jest najbardziej istotne. Czy jesteś dobry w exel, czy jesteś analitykiem, czy umiesz budować zespół, takie elementy można odznaczyć w aplikacji. Wiec jeśli coś fajnego zrobisz dla drugiej osoby, poproś ją o referencje na Twojej tablicy. Kolejnym krokiem jest przedstawienie Ciebie osobie, którą chcesz poznać. Takie przedstawienie może dokonać Twój kontakt. Wiec działaj.

To co opisałam dotyczy możliwości jakie możesz wykonać w wersji bezpłatnej. Mogę opisać dla Ciebie jakie możliwości daje portal w wersji płatnej. Napisz, czy taki temat jest interesujący dla Ciebie.

pozdrawiam i dziękuję, że jesteś.

Ewa

Posłuchaj webinaru: 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *